اخبار و رویدادها

اتفاقات خوب برای توسعه سایت گلدره

پیگیری‌های کمیته شهرستان پردیس و تخصیص زمین برای توسعه و استانداردسازی لندینگ سایت گلدره چشم انداز روشنی را پیش روی خلبانان استان تهران قرار می دهد.

? به گزارش روابط عمومی انجمن ورزشهای هوایی سایت پروازی روستای گلدره شهرستان پردیس در شرق تهران که از مدتها قبل مورد توجه خلبانان تهرانی قرار داشت .

بر اساس این گزارش درماه‌های اخیر با پیگیری‌هایی که از سوی کمیته ورزشهای هوایی استان تهران از قرارگاه ثارالله و دیگر دستگاه های حاکمیتی مربوطه برای اخذ مجوز رسمی پرواز ادر این سایت انجام شد که به راه اندازی اولین سایت رسمی زیر نظر انجمن و زیر مجموعه اداره ورزش در استان تهران منجر شد.

? این گزارش می افزاید سایت گلدره با وجود پتانسیل هایی همچون دیواره مناسب و برخورداری از دو نقطه برای تیک آف در سه جهت و هوای ترمیک و نزدیکی آن به شهر تهران نسبت به سایتهای چنار شرق و امامزاده هاشم چندان مورد توجه خلبانان قرار نمی گرفت.

عدم اقبال خلبانان به پرواز در این سایت ناشی از محدودیت های زمین لندینگ بود که باعث می‌شد آنطور که بایدو شاید مورد توجه جامعه پروازی تهران قرار نگیرد.

? به گفته خلبان جابرخداپرست مسوول کمیته ورزش های هوایی شهرستان پردیس که در ماه‌های اخیر پیگیری موضوع تثبیت سایت گلدره را دنبال می کند برای رفع این نقیصه و به منظور توسعه زمین لند این سایت جلسات متعددی با شرکت عمران پردیس و سایر دستگاه های اجرایی شهر برگزار شد.

خداپرست افزود: ماحصل این پیگیری ها تخصیص دو قطعه زمین با مساحتی بالغ بر ۶هزار متر مربع برای توسعه و ایمن سازی محل فرود پاراگلایدرسواران بوده است.

بر این اساس با درخواست اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس و استعلامات انجام شده از منابع طبیعی و محیط بانی و اسناد و ثبت املاک کشور و همکاری شرکت عمران پردیس دو قطعه مذکور در اختیار سایت پاراگلایدر گلدره قرار می‌گیرد.

? به گفته خداپرست در همین زمینه نیز هفته های اخیر عملیات خاکبرداری و تسطیح لندینگ آغاز شده و تاکنون بیش از ۳۰۰کامیون بار خاک از محل تخلیه شده و ۲۰۰ کامیون بار دیگر نیز در روزهای آتی جابجا خواهد شد.

همچنین پس از تسطیح و ایمن سازی لندینگ طراحی و تعبیه امکانات رفاهی وپارکینگ برای خلبانان ، مناسب سازی مسیر دسترسی به تیکاف نیز در دستور کار کمیته پردیس قراردارد.

بدین ترتیب پس از سال ها کش و قوس در زمینه تامین محل اختصاصی تیک آف و لندینگ درسطح سایتهای استان تهران برای اولین بار این کمیته صاحب یک سایت پروازی ثبت شده با محل تیک آف و لندینگ مشخص برای خلبانان تهرانی خواهد شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا