دستورالعمل ها

ایمنی در پرواز یک مفهوم نسبی است نه مطلق

? سامان مردانی مسئول کارگروه برسی و پیشگیری از سوانح و حوادث انجمن در گفتگو با مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل اظهار کرد:

?️ایمنی در پرواز یک مفهوم نسبی است نه مطلق

?هدف از پیشگیری و بررسی سوانح، بالا بردن ایمنی و پایین آوردن ریسک تا سطح قابل قبول می‌باشد

?پتانسیل خطر را نمی توان به طور کامل از بین برد ولی با عکس العمل مناسب ورزشکار در زمان وقوع حادثه، می توان ریسک خطر را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

?عکس العمل مناسب در زمان خطر، محصول آموزش با کیفیت مفاهیم تئوریک، تکنیک های عملی و نیز ممارست ورزشکار در به کارگیری این آموزه ها می باشد.

?یکی از مهمترین عوامل کلیدی در کنترل روند کاهش وقوع حوادث و ارتقای اصول ایمنی در پرواز، بهبود فرهنگ ارائه گزارشات در خصوص سوانح وقوع یافته توسط مربیان به منظور تحلیل و بررسی کارگروه فنی می باشد که این موضوع تاثیر بسزایی در شناسایی ریسک های مرتبط و عوامل ایجاد حادثه در این حرفه خواهد داشت.

?در مقایسه با دیگر نقاط جهان، جامعه ورزش‌های هوایی ایران نیازمند توسعه و بهبود فرهنگ  رعایت موارد ایمنی در ورزش های هوایی است که این مهم از طریق پیاده سازی و رعایت اثربخش دستورالعمل‌های ایمنی  در پرواز ( قبل از پرواز- در حین پرواز- بعد از پرواز) تحقق می‌پذیرد که به تبع آن شاهد کاهش حوادث، کاهش هزینه‌های تحمیلی مستقیم و غیرمستقیم به ورزشکاران و بهبود تصویر ذهنی ایمن از ورزش‌های هوایی در افکار عمومی جامعه خواهیم بود.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا