مسئولیت اجتماعی (CSR) ارائه دهندگان تجهیزات پروازی و برندها
آریان علاقبند – مدیرکل مرکز روابط عمومی، تشریفات و اموربین الملل:
Arian Alaghband general manager of communication & international relations
ورزش های هوایی با ظرفیت های پویایی مثل مسابقات و رقابت های بزرگ بین المللی ، برندینگ و امکان بهره گیری از فرصت های تبلیغاتی در رسانه ها تاثیرات و بازتاب های مثبت اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی را با خود به همراه دارد . در این میان نمایندگان فروش و ارائه دهندگان برند های تجهیزات پروازی در ایران با رعایت CSR یا همان مسئولیت اجتماعی شرکتی یک مزیت رقابتی و رضايت ذينفعان خارج از شرکت را برای خود فراهم میکنند
در فضای رقابتی برندهای پروازی در ایران، پرداختن به موضوع “مسئولیت اجتماعی” یک راهبرد تجاری در جهت افزایش اعتبار برند محسوب شده و این اعتبار کسب شده نقش مهم تر و برجسته تری نسبت به فروش تجهیزات و کسب سود در جامعه ورزش های هوایی را به همراه دارد
در سال های اخیر نمایندگان برند های پروازی همواره نقش مهمی را تحت عنوان اسپانسر در برگزاری و حمایت از رویداد ها و مسابقات کشور ایفاد کرده اند اما اسپانسری تنها به تأمین منابع مالی متمرکز است، در حالی که مسئولیت اجتماعی بیشتر به تعهدات اخلاقی و اجتماعی شرکت ها و سازمانها نسبت به جامعه هدف اشاره دارد
و مرز میان این دو موضوع زمانی مشخص میشود که این حمایت ها به صوت یک تعهد پیوسته برای رفتار اخلاق مدار و همچنین سهیم شدن در توسعه پایدار ورزش های هوایی با فعالیت هایی نظیر: تاسیس باشگاه و مراکز آموزش حمایتی و بورسیه محور ویژه نخبه گان ، تاسیس واحد های دانش بنیان در جهت استفاده از دانش بومی و تولیدات داخلی و… صورت گیرد.