اخبار و رویدادها

مسابقه دانش آموزی ساخت گلایدر در سیستان

مسابقات طراحي ، ساخت و پرواز هواپيماهاي بادپر ( گلايدر ) به مناسبت دهه فجر توسط کمیته ورزشه ای هوایی زابل اجرا می شود

به گزارش روابط عمومی انجمن ورزش های هوایی، برای اولین بار در استان سیستان و بلوچستان و در یک اقدام ابتکاری و خلاقانه سلسله مسابقات علمی آموزشی مسابقات طراحي ، ساخت و پرواز هواپيماهاي بادپر ( گلايدر ) میان دانش آموزان  در دوسطح پرنده های  دست پرتاب و كشي برگزار می شود.

شروع این مسابقات که  به مناسبت دهه فجر  به همت کمیته ورزش های هوایی شهرستان زابل و با مشارکت آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و واداره ورزش و جوانان طراحی شده، از دوازده بهمن با آغار فرایند ساخت پرنده های دست ساز دانش آموزی شروع و تا دهم اسفند ماه  با اجرای پروازها ی گلایدر های دانش اموزی  ادامه دارد.

هواپیمای مدل نمونه مشابه (قابل پرواز یا غیرقابل پرواز) یک هواپیمای واقعی یا خیالی است که از مواد متنوعی همچون کاغذ، پلاستیک، آهن، رزین‌های مصنوعی، چوب، فوم یا فایبر گلاس ساخته می‌شود. معمول‌ترین این مواد چوب بالسا است. هواپیمای مدل قابل پرواز در ۲ مدل سوختی و الکتریکی ساخته می‌شود . سوخت هواپیما شامل روغن کرچک , الکل و … است .

اختراع اولین مدل قابل پرواز روز تولد هوانوردی است. دکتر الکساندر لیپیش (۱۹۷۶–۱۸۹۴ اولین آشنایی دانشمندان با قوانین ایرودینامیک و پرواز از آزمایش بر روی مدل‌ها حاصل شده‌است هواپیمای مدل نطفه علم هوانوردی است و تاریخچه آن تاریخچه علم پرواز است سر جرج کیلی (۱۸۵۷–۱۷۷۳) یکی از نوابغ انگلستان را همگان به عنوان پدر علم هوانوردی می‌شناسند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا