اخبار و رویدادها

بدنبال زدن رکورد مسافت جهان هستم

عرفان عطایی رکوردار مسافت اسپرت کلاس ایران و آسیا گفت: امیدوارم بتوانم به زودی رکورد مسافت جهان را بدست بیاورم.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن ورزش‌های هوایی فصل پروازهای بلند و مسافت درحالی آغاز شده است که طی روزهای اخیر تعدادی از ورزشکاران حرفه‌ای و فعال کشور توانستند مسافت‌های مثبت ۴۰۰ و مثبت ۳۰۰ کیلومتر را طی کنند. از میان این ورزشکاران عرفان عطایی از خلبانان فعال و جوان کشور نیز توانست رکورد مسافت خود و آسیا را در رشته اسپرت کلاس جابجا کند

.

عرفان عطایی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این پرواز با بال اسپورت کلاس EN C  انجام شده که در فصل ۲۰۱۹ توانستم با بال دلتا۳  یک پرواز ۳۶۳ کیلومتری از سایت ویس تا ابیک قزوین انجام دهم و اولین بار رکورد را در ان سال زدم و موفق شدم طی چند روز گذشته رکورد خودم را ارتقاء دهم.
وی با اشاره به اینکه در پرواز اخیر که منجر به جابجایی رکورد خودم و آسیا شد افزود: در این پرواز، از کرند غرب پرواز کردم و نزدیک روستای غلات قزوین لند کردم که ۳۸۰ کیلومتر مسافت را طی و رکورد قبلی خودم را ارتقاء دادم.
این خلبان پاراگلایدینگ کشورمان اضافه کرد: در روزی که بنده پرواز کردم، آقایان سهیل باریکانی و مجتبی نیکنام و کاظم قلی پور در آسمان بودند. آقای باریکانی در لحظه‌ای که من بروی تیکاف رسیدم حدود ۳۰۰ متر از محل تیکاف بالاتر رفته بود و همین اختلاف باعث شد ۳۰ دقیقه بعد از آقای باریکانی پرواز کنم.
عطایی با بیان اینکه از اینکه توانستم این رکورد را جابجا کنم خیلی خوشحال هستم ادامه داد: آنچه خیلی خوشحالم میکند این است که وقتی روی سایت رفتم، فقط به شکستن رکورد خودم فکر میکردم که خوشبختانه این اتفاق رخ داد. هیچ رکورد و عددی زیباتر از اینکه رکورد قبلی خودت را ارتقاء بدهی نیست. وقتی از کیلومتر ۳۶۳ رد شدم خیلی خوشحال تر شدم تا اینکه بخواهم به کیلومتر ۴۰۰ برسم.
وی با تاکید بر اینکه در ایران خلبان های بسیار باهوشی در بخش کراس کانتری داریم و واقعا پروازهای تحسین برانگیزی دارند ادامه داد: در این ۵ سال تمرکزم روی رشته مسافت بوده و خلبان هایی را داریم که ترمال فلایینگ کار میکنند و پیشرفت خوبی داشتند.
عطایی افزود: از نظر جغرافیایی پتانسیل خوبی در ایران نداریم و باید به چند سایت غرب کشور برویم. پرواز مسافت در ایران سخت است و بنابراین باید برای کار خلبانان مسافت ایرانی ارزش قائل بود. کسی جز مسئولین نمی توانند این کار را انجام دهند.
این خلبان فعال پاراگلایدینگ کشورمان خاطرنشان کرد: اگر مسئولان توجه نمی‌کنند، یا اگر بودجه اختصاص نمی‌دهند حداقل سایت گ‌ها را تعطیل نکرده و چوب لای چرخ خلبانان نگذارند.
وی درباره برنامه‌های آینده خودش نیز گفت: در آینده دوست دارم رکوردهای بیشتری را ثبت کنم. در آینده دور رکورد جهان که فعلا ۶۰۰ کیلومتر است را در نظر دارم اما این کار در فلات ایران قابل انجام نیست.
عطایی تصریح کرد: برای ثبت این رکورد جهانی باید توان پروازی خودم را افزایش دهم و تکنیک های پروازی جدیدی را آموزش ببینم. دارم برای آن تمرین می کنم که این پروازها بالای ۱۲-۱۳ ساعت است.
وی همچنین اضافه کرد: برای آینده نزدیک با بال اسپرت کلاس مثبت ۴۰۰ کیلومتر را خواهم زد که این امر به راحتی قابل تحقق است. اول برای لذت خودم و دوم برای دوستان که ببینند که می‌توانند با بال اسپرت کلاس مسافت های طولانی را پرواز کنند.

عرفان عطایی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این پرواز با بال اسپورت کلاس EN C  انجام شده که در فصل ۲۰۱۹ توانستم با بال دلتا۳  یک پرواز ۳۶۳ کیلومتری از سایت ویس تا ابیک قزوین انجام دهم و اولین بار رکورد را در ان سال زدم و موفق شدم طی چند روز گذشته رکورد خودم را ارتقاء دهم.
وی با اشاره به اینکه در پرواز اخیر که منجر به جابجایی رکورد خودم و آسیا شد افزود: در این پرواز، از کرند غرب پرواز کردم و نزدیک روستای غلات قزوین لند کردم که ۳۸۰ کیلومتر مسافت را طی و رکورد قبلی خودم را ارتقاء دادم.
این خلبان پاراگلایدینگ کشورمان اضافه کرد: در روزی که بنده پرواز کردم، آقایان سهیل باریکانی و مجتبی نیکنام و کاظم قلی پور در آسمان بودند. آقای باریکانی در لحظه‌ای که من بروی تیکاف رسیدم حدود ۳۰۰ متر از محل تیکاف بالاتر رفته بود و همین اختلاف باعث شد ۳۰ دقیقه بعد از آقای باریکانی پرواز کنم.
عطایی با بیان اینکه از اینکه توانستم این رکورد را جابجا کنم خیلی خوشحال هستم ادامه داد: آنچه خیلی خوشحالم میکند این است که وقتی روی سایت رفتم، فقط به شکستن رکورد خودم فکر میکردم که خوشبختانه این اتفاق رخ داد. هیچ رکورد و عددی زیباتر از اینکه رکورد قبلی خودت را ارتقاء بدهی نیست. وقتی از کیلومتر ۳۶۳ رد شدم خیلی خوشحال تر شدم تا اینکه بخواهم به کیلومتر ۴۰۰ برسم.
وی با تاکید بر اینکه در ایران خلبان های بسیار باهوشی در بخش کراس کانتری داریم و واقعا پروازهای تحسین برانگیزی دارند ادامه داد: در این ۵ سال تمرکزم روی رشته مسافت بوده و خلبان هایی را داریم که ترمال فلایینگ کار میکنند و پیشرفت خوبی داشتند.
عطایی افزود: از نظر جغرافیایی پتانسیل خوبی در ایران نداریم و باید به چند سایت غرب کشور برویم. پرواز مسافت در ایران سخت است و بنابراین باید برای کار خلبانان مسافت ایرانی ارزش قائل بود. کسی جز مسئولین نمی توانند این کار را انجام دهند.
این خلبان فعال پاراگلایدینگ کشورمان خاطرنشان کرد: اگر مسئولان توجه نمی‌کنند، یا اگر بودجه اختصاص نمی‌دهند حداقل سایت گ‌ها را تعطیل نکرده و چوب لای چرخ خلبانان نگذارند.
وی درباره برنامه‌های آینده خودش نیز گفت: در آینده دوست دارم رکوردهای بیشتری را ثبت کنم. در آینده دور رکورد جهان که فعلا ۶۰۰ کیلومتر است را در نظر دارم اما این کار در فلات ایران قابل انجام نیست.
عطایی تصریح کرد: برای ثبت این رکورد جهانی باید توان پروازی خودم را افزایش دهم و تکنیک های پروازی جدیدی را آموزش ببینم. دارم برای آن تمرین می کنم که این پروازها بالای ۱۲-۱۳ ساعت است.
وی همچنین اضافه کرد: برای آینده نزدیک با بال اسپرت کلاس مثبت ۴۰۰ کیلومتر را خواهم زد که این امر به راحتی قابل تحقق است. اول برای لذت خودم و دوم برای دوستان که ببینند که می‌توانند با بال اسپرت کلاس مسافت های طولانی را پرواز کنند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا