اخبار و رویدادها

سال پر رقابت ورزش های هوایی کشور

از برگزاری انتخابی تیم ملی چتربازی تا میزبانی مقدماتی جام جهانی مسافت در تقویم پربار مسابقات انجمن ورزش های هوایی برای نیم فصل اول سال ١۴٠١ در رشته های مختلف چتربازی سقوط آزاد، پاراگلایدر دیده شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن ورزش های هوایی با جمع بندی برنامه های کمیته مسابقات انجمن تکلیف رقابتهای سال آینده  در زیر رشته های مختلف ورزش های هوایی مشخص شد.

خلبان اسدسهرابی مسوول کمیته مسابقات انجمن  در این خصوص گفت: باتاکیدات  ودغدغه جناب کریمی نایب رییس انجمن برای  برگزاری منظم مسابقات و راه اندازی رقابت های سراسری ، برای اولین بار درسال ١۴٠١ رویدادهای مرتبط با ورزش های هوایی کشور بر اساس تقویم و در چارچوب برنامه مدون برگزار می شود. 

به گفته  سهرابی اولین رویداد سال آینده به برگزاری مسابقات فرود دقت چتر بازی سقوط آزاد برای انتخابی تیم ملی اختصاص دارد. این مسابقات انتخابی از تاریخ ٢٠لغایت ٢۵اردیبهشت به مدت۵روز در فرودگاه سرخس برگزار خواهد شد.

سهرابی افزود:طبق هماهنگی انجام شده با کارگروه چتربازی انجمن وبا توجه به در پیش بودن مسابقات چتربازی فرود دقت آسیا در کشور مالزی ،خروجی رقابت فرود دقت که ممکن است در چند مرحله انجام شود انتخاب  اعضای تیم ملی چتربازی کشور برای شرکت در رویداد٢٠٢٢ مالزی خواهدبود.

 همچنین بر اساس تقویم اعلامی از سوی کمیته مسابقات انجمن ، تا به اینجا برای رقابت های رشته فرود دقت پاراگلایدر دو مرحله در سال ١۴٠١ طراحی شده است.  

در اولین رقابت هدف زنی در تاریخ ٢٩تا ٣١خرداد ماه مریوان میزبان مسابقات خواهد بود . همچنین درتاریخ ٢٨تا ٣٠تیر ماه در سایت فلای لند رامیان دومین رقابت فرود دقت پاراگلایدر برگزار می شود.

به گفته مسوول کمیته مسابقات برای نیم فصل اول ١۴٠١ در رشته پاراگلایدر مسافت  نیز تا کنون شش مرحله مسابقه کشوری  در نظر گفته شده است.در اولین مرحله رقابت های مسافت از ٢۵تا ٣١اردیبهشت سایت درود خراسان رضوی میزبان اولین مسابقه مسافت ١۴٠١ خواهد بود.

در چارچوب این برنامه ١٠تا ١٣خرداد سایت ویس قرنی کرمانشاه میزبان مسابقه  پروازی  چریکی است که به مناسبت یادواره شهید چمران برگزار می شود.بر این اساس سومین  مرحله از مسابقات مسافت سال آینده از ١۶تا ٢١خرداد  در سایت ارلان آذربایجان شرقی برگزار می شود. 

اما نقطه عطف تقویم مسابقات برگزاری رقابت های مقدماتی جام جهانی در سایت ٢١تا ٢٨مرداد  در سایت ویس کرمانشاه است. 

همچنین آنطور که خلبان سهرابی اعلام کرده؛  در این تقویم برای شهریورماه نیز دومسابقه مسافت در کرمانشاه و چنار شرق پیش بینی شده است.از ۱۴ تا ۱۸ شهریور سریال کاپ رشته مسافت در کرمانشاه و ٢٨شهریور تا ١ مهر نیز  با انجام مسابقه چنار شرق پایان بخش نیم فصل اول  رقابت های لیگ مسافت خواهد بود.

 همچنین قرار شده در بخش هواپیمای مدل نیز در روز پنجشنبه ٢٣و جمعه ٢۴تیرماه ١۴٠١مسابقات هواپیمای مدل کشی کلاس P-30 رقابتی میان علاقه مندان به این کلاس پروازی برگزار مشود.

بر این اساس رقابت  اسکای دایور های کشور نیز  در تونل باد نیز برای پنجم تا دهم دی ماه در تونل باد صبای مشهد برنامه ریزی شده است. 

مسوول کمیته مسابقات انجمن ورزش های هوایی در پایان خاطر نشان کرد: رویدادهای فوق  برای نیمه اول سال ١۴٠١ در تقویم این کمیته قرار گرفته  و باتوجه به ظرفیت های موجود در استانهای کشور و درخواست هایی که برای طراحی و اجرای رقابت های مسافت و دقت در رشته پاراگلایدر وجود دارد که در صورت فراهم شدن شرایط به تقویم اضافه می شود و در عین حال برنامه های تکمیلی کمیته برای نیم فصل دوم سال نیز در حال بررسی و جمع بندی نهایی است.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا